Kampania społeczna #ZnamTeNumery, zainicjowana przez Komendę Główną Policji, rusza z nowym projektem skoncentrowanym na wykorzystaniu sztucznej inteligencji t.j. emerytura na maxa. Inicjatywa ma na celu uświadomienie seniorów o zagrożeniach płynących z działań oszustów internetowych i została podzielona na dwa etapy. W pierwszej części kampanii, uczestnicy mieli okazję zapoznać się z przykładem oszustwa, zaś obecnie trwa emisja materiałów edukacyjnych, które mają pomóc zrozumieć mechanizmy działania przestępców.
Pierwszy etap kampanii trwał od 14 do 20 listopada, kiedy to użytkownicy odwiedzający stronę www.emeryturanamaxa.pl byli przekierowywani na platformę dedykowaną kampanii, która miała na celu ostrzeżenie ich przed niebezpieczeństwami związanymi z kradzieżą tożsamości. Uczestnicy mieli możliwość poznania potencjalnych zagrożeń w bezpiecznym i edukacyjnym kontekście, co przyczyniło się do większej świadomości wśród seniorów.
Obecnie, od 20 listopada, kampania wkroczyła w fazę drugą, w której Policja intensyfikuje działania informacyjne wśród seniorów, emitując spoty oraz materiały graficzne wyjaśniające, jak funkcjonują oszuści, zwłaszcza ci wykorzystujący sztuczną inteligencję. Partnerzy kampanii, w tym Poczta Polska oraz Radio Pogoda, angażują się w działania edukacyjne, organizując spotkania z ekspertami oraz publikując materiały w prasie, co jeszcze bardziej wspiera misję ochrony starszych obywateli przed oszustwami.
Źródło: Policja Rybnik
Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery ma na celu edukację seniorska w obliczu oszustw internetowych
Zobacz Także