W Rybniku zakończyła się kampania „Ciś na kole”, która zachęca do aktywnego dojazdu do szkół. Tegoroczne wyniki pokazują imponujący wzrost frekwencji oraz liczby uczestników. Uczniowie i nauczyciele wykazali się determinacją, mimo niesprzyjającej pogody w maju, co przyniosło znaczne sukcesy. Kampania przyczyniła się również do edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W tegorocznej edycji „Ciś na kole” wzięło udział 37 placówek, co oznacza wzrost o 6 w porównaniu do ubiegłego roku. Łączna liczba uczestników wyniosła prawie 4400, co stanowi wzrost o 1300 osób w porównaniu do 2024 roku. Szczególnie imponujący jest także wynik 794 dzieci, które uzyskały 100% frekwencję, co oznacza wzrost o 72 w porównaniu do poprzedniego roku. Łącznie wykonano aż 94 220 aktywnych przejazdów, co jest o ponad 20 000 większą liczbą niż w poprzed nich edycjach.
W ramach kampanii przyznano nagrody dla trzech najlepszych placówek. Szkoła Podstawowa nr 37 z dzielnicy Ochojec zajęła pierwsze miejsce i otrzymała 3500 zł, drugie miejsce przypadło SP 27 z Chwałęcic (2500 zł), a trzecie miejsce zajęło Przedszkole nr 11 z Maroko-Nowin (1500 zł). Środki przyznane dla zwycięzców mają być przeznaczone na zakup niezbędnego wyposażenia, zgodnie z decyzjami dyrektorów placówek. Ponadto, wszyscy uczestnicy z 100% frekwencją otrzymali upominki, podkreślając ich zaangażowanie i determinację.
Źródło: Urząd Miasta Rybnik
Oceń: Rowerowy Maj 2025 w Rybniku – rekordy i wyniki
Zobacz Także